60.000 mp de spații pietonale în centrul Bucureștiului, în weekend

60.000 mp de spații pietonale în centrul Bucureștiului, în weekend

 

Bucureștenii se vor putea bucura de 60.000 mp de spații pietonale chiar în centrul orașului, în weekend-uri, mulțumită unui proiect inițiat de organizația ARCEN. Propunerea înaintată autorităților publice vizează lărgirea spațiilor de recreere în contextul crizei generate de coronavirus și al nevoilor create de ieșirea treptată din izolare odată cu încetarea stării de urgență.

Pentru început, proiectul-pilot „Străzi deschise” vizează extinderea grădinilor publice Icoanei și Ioanid, prin interzicerea traficului auto pe străzile din proximitate, începând cu 6 iunie. Prin devierea fluxului de circulație auto a cinci străzi din proximitate și transformarea în zone pietonale a altor șaisprezece artere, spațiul de recreere se triplează, ajungând la un total de 60.000 mp pentru locuitorii Bucureștiului care au nevoie de activitate fizică individuală și contact social. Transformarea în zone pietonale a străzilor se va face în zilele de vineri ora 18.30 până duminică la ora 21.00.

Proiectul se inspiră din inițiative similare luate de numeroase metropole europene pentru un restart sustenabil, care extind zonele pietonale și traseele de bicicletă pe seama spațiilor dedicate mașinilor – drumuri și locuri de parcare. De exemplu, în contextul crizei actuale, primăria din Milano a anunțat planul Strade Aperte, care presupune deschiderea de piste de bicicletă, trotuare noi și lărgite și străzi cu prioritate pentru pietoni și bicicliști. Milano, la fel ca Bucureștiul, este o metropolă densă, cu 1,4 milioane de locuitori și în topul celor mai poluate orașe din Europa.

Lista metropolelor care se mobilizează pentru a favoriza mersul pe jos și transportul sustenabil este în continuă creștere. Parisul pregătește 50 de kilometri suplimentari de piste de bicicletă ca parte din ”noua normalitate” care îi așteaptă pe locuitori săi, și vrea să ajungă la un total de 640 de kilometri destinați ciclismului în întreaga zonă metropolitană. Bruxellesul speră să termine încă 40 de kilometri până la reluarea completă a traficului, iar Manchester va investi echivalentul a peste 200 de milioane de euro pentru peste 110 kilometri de piste noi până în 2030. De altfel, guvernul britanic a promis că va cheltui echivalentul a 2,2 miliarde de euro pentru a schimba dramatic modul cum se deplasează britanicii. Astfel, restartul orașelor pune accent pe sustenabilitate, reducerea poluării și implicit, un stil de viață mai sănătos.

Share